Zoek
Sluit dit zoekvak.
Tiny love muziekmobiel into the forst

Review Muziekmobiel Tiny Love Classic – Into the Forest – In het bos

Ben je op zoek naar een leuke muziekmobiel voor je kindje? Er is zoveel keuze qua geluid maar ook qua knuffeltjes. Ben je aan het twijfelen over de muziekmobiel Tiny Love – Into the Forst? Dan kan je in deze review lezen wat wij ervan vinden.

Ben je op zoek naar een leuke muziekmobiel voor boven de wieg, ledikantje of box? Muziekmobielen heb je in verschillende soorten, kleuren en met verschillende muziekjes. We kunnen voorstellen dat je met de hoeveelheid keuze, keuzestress krijgt. Wij hebben in deze review de Muziekmobiel Tiny love – Into the Forest getest.

Wat is een muziekmobiel?

Een muziekmobiel is een decoratief en vaak interactief stuk speelgoed dat is ontworpen voor boven het bedje, ledikant, wieg of box van baby’s en jonge kinderen. Een muziekmobiel bestaat meestal uit hangende (pluche)figuren die in kleurrijke vorm en maten komen.

Kenmerken muziekmobiel

Het belangrijkste kenmerk van een muziekmobiel is het ingebouwde muziekmechanisme. Wanneer een muziekmobiel wordt geactiveerd, speelt het muziek af, vaak in een zachte en rustgevende melodie met als doel je kindje te laten slapen. Dit muziekgedeelte kan handmatig worden ingeschakeld door bijvoorbeeld aan een koord te trekken of door middel van een wind mechanisme. Modernere muziekmobielen bevatten batterijen en kunnen soms worden bediend met een afstandsbediening.

Rustgevende muziek

Muziekmobielen zijn populair omdat ze een rustgevende en kalmerende omgeving kunnen creëren voor baby’s en jonge kinderen. Het kijken naar de bewegende figuren en luisteren naar de rustgevende muziek kan bijdragen aan het bevorderen van de visuele en auditieve ontwikkeling van baby’s en tegelijkertijd een rustige sfeer creëren die kan helpen bij het in slaap vallen. Sommige muziekmobielen hebben witte ruis of natuurgeluiden. Dit werkt rustgevend bij vroeggeboren baby’s.

Onderkant muziekmobiel zwart-wit spiralen tiny love into the forst

Vanaf welke leeftijd is een muziekmobiel te gebruiken?

Een muziekmobiel is al direct vanaf de geboorte te gebruiken. Deze muziekmobiel Into the Forest is net als alle muziekmobielen vanaf de geboorte te gebruiken. Doordat er verschillende soorten melodietjes kunnen worden afgespeeld op deze muziekmobiel, kan je altijd een rustgevend muziekje vinden voor je baby.

In de eerste maanden kan je baby alleen verschil onderscheiden tussen zwart en wit. Het muziekmobiel is erg kleurrijk, maar heeft ook witte spiralen met zwarte strepen die bewegen. Dit is voor je baby de eerste maanden erg interessant en rustgevend om naar te kijken. Als je kindje wat ouder wordt bijvoorbeeld 3 maanden is, is de muziekmobiel erg kleurrijk wat de muziekmobiel interessant houdt, ook na langere tijd.

Het merk Tiny Love

Tiny Love is een merk dat gespecialiseerd is in de productie van baby- en kinderproducten. Tiny Love richt zich vooral op ontwikkelingsspeelgoed en accessoires. Zo hebben zij producten in het assortiment zoals speelkleden, speelbogen en muziekmobielen. De producten zijn vooral gericht op innovatie, veiligheid en leeftijdsgericht ontwerp. Het merk heeft prijzen gewonnen voor zijn innovatieve productontwerpen en bijdragen aan de ontwikkeling van jonge kinderen.

Wat kost de Tiny Love Classic muziekmobiel into the Forst?

De prijzen van deze muziekmobiel liggen uiteen. Zo zijn er verschillende aanbiedingen te vinden. De laagste prijs op moment van schrijven is €35 euro en de hoogste prijs is €69 euro. Het is dus de moeite waard om naar verschillende aanbieders te kijken. Als je niet zo nauw kijkt op de pluche figuurtjes, kan je ook een ander model van Tiny Love kiezen. Zo kan het zomaar dat een ander model wel in de smaak valt qua ontwerp en kleuren.

tiny love into the forst muziekmobiel

Kenmerken van de muziekmobiel

Er zijn verschillende muziekmobielen op de markt van Tiny Love. Zo heeft elke muziekmobiel verschillende eigenschappen zoals verschillende kleuren, pluchen en melodietjes. Het muziekmobiel Classic Into the Forst bestaat uit 3 Pluche diertjes, een hertje, een beertje en een panda.

Gebruik van verschillende kleuren

Zoals eerder al is aangegeven in deze review, wordt er in deze muziekmobiel slim gebruik gemaakt van verschillende kleuren en zwart- witte spiralen. Zo blijft de muziekmobiel niet alleen de eerste maanden, maar ook daarna erg interessant voor je kindje. Wanneer het muziekmobiel gaat draaien, bewegen ook de spiralen en de beestjes. Hierdoor is er extra beweging in de mobiel, wat het extra interessant maakt. Gelukkig is het niet dat de mobiel te veel beweegt.

nachtlampje tiny love into the forst muziekmobiel

Nachtlampje

In de muziekmobiel zit ook een nachtlampje verwerkt. Dit kan wanneer je kindje wat ouder is gebruikt worden als nachtlamp. Het is wel een blauw lampje.. Volgens diverse onderzoeken breekt blauw licht melatonine af. Melatonine zorgt ervoor dat je slaperig wordt. Niet erg handig, als je kindje minder slaperig wordt door de nachtlamp. Misschien dat je kindje er geen last van heeft, maar wellicht wel iets om mee te nemen mocht je de muziekmobiel ook willen gebruiken als nachtlamp. Wij gebruiken het lampje niet, dus hebben hier geen last van.

Verschillende melodietjes

Er kan gekozen worden voor 3 melodietjes: Bach, Mozart en Nature. Dit zijn allemaal melodietjes van klassieke muziek, wat erg rustgevend werkt. Het melodietje wordt 20 minuten afgespeeld waarna de muziekmobiel automatisch uitgaat. Hierdoor hoef je niet in de gaten te houden wanneer je kindje slaapt en zelf het muziekmobiel uitzetten. Super handig dus. Ik vind het ook fijn dat je melodietjes kan afwisselen, anders raak je snel uitgekeken op een bepaald melodietje. Wanneer je kindje ouder is kunnen de pluche verwijderd worden en kan je de muziekdoos gebruiken voor slaapliedje en als nachtlampje.

Batterijen

De muziekmobiel werkt op 3 C Batterijen, die niet worden meegeleverd. Bij ons zijn de batterijen in de 9 maanden dat we de muziekmobiel gebruiken nog niet leeg gegaan. Als de batterijen op zijn, kan je deze zelf makkelijk vervangen. Hiervoor heb je wel een schroevendraaier nodig.

Makkelijk te bevestigen

Binnen enkele seconden hadden we deze muziekmobiel bevestigd aan de box. Je hebt geen schroeven of schroevendraaiers nodig, wat super makkelijk is. Je draait gewoon de muziekdoos vast aan de spijlen en vast zit hij.

Veiligheid

Om te vermijden dat je kindje verstrikt raakt in de touwtjes/speeltjes in de muziekmobiel moet je de muziekmobiel verwijderen wanneer je kindje op voetjes of knietjes gaat zitten. Bij ons was dit al na 7 maanden. We hebben nog geprobeerd de box lager te zetten, maar ook hier kon hij nog bij de pluche diertjes. Hierdoor hebben wij niet heel lang kunnen genieten van de diertjes in de muziekmobiel. Je kan dan nog wel de muziekdoos en nachtlamp gebruiken van het muziekmobiel.

Verschillende geluidsintensiteiten

Wij hebben onze Tiny Love Muziekmobiel cadeau gehad. Bij het opzetten bleek dat er maar een geluidsintensiteit werkt, het hardste. We hadden geen bonnetje, dus we hebben verder ook nooit de moeite gedaan om deze muziekmobiel te retourneren maar kunnen dus niet oordelen of er veel verschil zit in de geluidsintensiteiten. De hardste geluidsintensiteit is prima te doen en ons kindje valt er mee in slaap. Ik weet niet hoe snel deze muziekmobiel kapot gaat. Dit lijkt het enige wat niet werkt, verder is er in 9 maanden gebruik nooit iets kapot gegaan.

Conclusie

De muziekmobiel is al direct vanaf de geboorte te gebruiken en door de zwart-wit spiralen ook gelijk interessant voor je baby. Door het gebruik van meerdere kleuren blijft de muziekmobiel langere tijd interessant voor je kindje. De muziekmobiel wordt schuin bevestigd aan de spijlen van de box, waardoor de muziekmobiel vrij laag hangt. Doordat ons kindje al op jonge leeftijd kon staan, kon hij snel bij de pluche, waardoor we deze vanwege veiligheid moesten verwijderen. Je kan de muziekmobiel nog alleen als nachtlampje of als muziekdoos gebruiken, maar hiervoor hadden we al andere spullen voor cadeau gekregen of aangeschaft, waardoor we dat eigenlijk niet doen.

Verschillende melodietjes

Het is fijn dat er verschillende melodietjes worden gespeeld en dat de lamp vanzelf uitgaat na een halfuur. Zo hoef je niet per se in de gaten te houden wanneer je kindje slaapt en de muziekmobiel uitzetten. Ik vind bij zelf op te winden muziekmobielen het irritant dat je maar enkele seconden of minuten geluid en beweging hebt. Ook als je kindje bijna slaapt en je wil de muziekmobiel opnieuw opwinden, maakt dit super veel lawaai en beweging.

1 geluidsintensiteit kapot

Bij gebruik bleek er maar 1 geluidsintensiteit te werken, dit was voor ons prima. Maar we kunnen niet oordelen hoe hard het geluid afspeelt bij een zachtere geluidsintensiteit. Op het geluid na, is er in de 9 maanden van gebruik nooit iets kapot gegaan.

Nachtlamp en muziekdoos

Het is handig en leuk dat wanneer je kindje geen gebruik meer kan maken van de bewegende pluche onderdelen, dat je de muziekmobiel ook als nachtlamp of muziekdoos kan gebruiken. Wij hebben hier al andere producten voor aangeschaft waardoor we het niet gebruiken. Toch is het een leuke optie, wat de muziekmobiel weer betaalbaarder maakt, omdat je het langer gebruikt.

Fijne muziekmobiel

Ik vind het een fijne muziekmobiel. We merken ook dat ons kindje het een leuk rustgevend muziekmobiel vindt, wat het extra leuk maakt. Wij konden de muziekmobiel niet lang gebruiken omdat ons kindje snel in de box ging staan en met de muziekmobiel ging spelen.

Doordat de muziekmobiel mechanisch is, blijft deze ronddraaien ondanks dat iets of iemand de pluche tegenhoudt. Hierdoor hebben wij de muziekmobiel vrijwel nooit meer aan staan, wat zonde is. Wij vinden het een mooie en fijne muziekmobiel, maar als deze kapot is is het geen must om weer deze te kiezen. We zijn ook wel benieuwd naar andere muziekmobielen.

tiny love into the forst muziekmobiel

Inhoudsopgave