Zoek
Sluit dit zoekvak.
vtech baby walker vooraanzicht met baby

Review VTech 2 in 1 Baby Walker

De VTech 2 in 1 Baby Walker is een loopwagen met verschillende geluiden en lampjes. Deze babywalker is speciaal ontworpen voor kinderen vanaf 9 maanden. Deze babywalker heeft verschillende functionaliteiten zoals een activiteitenpaneel en een loopgedeelte die helpt met het zetten van de eerste stapjes. Met deze 2 in 1 loopwagen zet je kindje zijn eerste stapjes in de wereld van dieren, kleuren, vormen, muziek en nog veel meer. Wij hebben deze loopwagen getest en laten je in deze blog weten wat wij ervan vinden.

Vanaf welke leeftijd is deze loopwagen te gebruiken?

Vtech zelf geeft aan dat dit speelgoed speciaal is ontworpen voor kinderen vanaf 9 maanden. Doordat het bedieningspaneel afneembaar is kan je kindje tijdens TummyTime verschillende knopjes indrukken. Zo denk ik dat deze loopwagen al wel vroeger te gebruiken is omdat de lichtjes en geluidjes interessant zijn. Wanneer je op bepaalde volgordes knopjes indrukt dan krijg je een soort interactie met het speelgoed. Ik denk dat deze interactie zeker pas na 12 maanden komt.

Wat kost de VTech 2 in 1 Walker?

De VTech 2 in 1 BabyWalker heeft uiteenlopende prijzen op het internet. De prijzen lopen uiteen van 34,99 tot 49,95. Dit heeft te maken dat dit product regelmatig ergens in de aanbieding is. Wil je dit product kopen, dan is het de moeite waard om even een aanbieding te zoeken op het internet. Is er momenteel geen aanbieding, maar heb je hem niet gelijk nodig, dan kan je ook even de aanbiedingen in de gaten houden zodat je er niet te veel voor betaalt.

Kenmerken van de loopwagen

De Vtech 2 in 1 loopwagen heeft verschillende opties die je kindje kan gebruiken. Zo kan je kindje al op jonge leeftijd knopjes indrukken en naar lichtjes kijken. Is je kindje wat ouder dan kan je het activiteitenpaneel zowel zittend als liggend gebruiken. Je kan het activiteitenpaneel ook klikken op de loopwagen waardoor je kindje er makkelijker zittend mee kan spelen.

Automatische uitschakeling

Wanneer je een tijdje niet de knoppen indrukt, geeft het activiteitenpaneel nog een muziekje dat hij aan staat. Dit werkt ook stimulerend voor je kindje als deze even was afgeleid. Doe je langere tijd niets, dan is er automatische uitschakeling. Dit is erg handig voor de batterijen. Er zitten twee volumeknoppen op, maar heel eerlijk hoor ik weinig verschil in hoe hard de muziek klinkt. Er had meer verschil mogen zijn in volume.

20 verschillende melodietjes en 4 gezongen liedjes

Het activiteitenpaneel heeft 20 verschillende melodietjes en 4 gezongen liedjes. Deze zijn onderverdeeld in 2 opties, een verhaal optie en een liedjes optie. Zo krijgen de knoppen bij de verschillende standen andere geluiden wanneer je er op drukt. Zo zijn de nummers aan de bovenkant in de muziekstand een piano en in de verhaal optie zijn het nummers om te leren tellen.

Makkelijk op te bergen

Wanneer je kindje de loopwagen niet gebruikt, is deze in te klappen. Hoe vaker je deze in en uitklapt, hoe soepeler dit gaat. De eerste keer moet je vrij hard duwen en was ik persoonlijk bang dat ik iets af zou breken. Echter de materialen zijn erg stevig waardoor je niet makkelijk iets afbreekt.

Rem op de loopwagen

De loopwagen heeft een boog waar je kindje zich makkelijk aan vast kan houden tijdens het lopen. Bij het lopen heeft de wagen 2 verschillende snelheden, zodat de wagen niet te snel rolt wanneer je kindje erop leunt.

Zeker bij de eerste stapjes is het raadzaam om er als ouder dicht bij te blijven. Op onze vloer (parket) glijden de wielen toch erg snel waardoor het wagentje sneller gaat dan de stapjes van ons kindje, zelfs met de rem erop. Het zou handig geweest zijn als er een betere rem op zat voor als je kindje bij de eerste stapjes er meer op leunt dan wanneer hij ouder is en minder ondersteuning nodig heeft.

Conclusie

Ons kindje weegt ongeveer 8,5 kilo. En wil heel graag staan en lopen. Wanneer ons kindje zich optrekt aan de loopwagen trekt hij al snel de loopwagen omver waardoor hij omvalt. Je kindje moet op een specifieke plek staan en dan is de loopwagen stabiel genoeg om niet om te vallen. Ook wanneer ons kindje achter de loopwagen loopt moet hij recht achter de loopwagen lopen om niet om te kiepen naar links of rechts. Persoonlijk, als ik nog een keer een loopwagentje zou kopen, zou ik kiezen voor een geluidloos loopwagentje, bijvoorbeeld met houten speeltjes voorop en een stabielere of zwaardere loopwagen. Nu hij wat ouder is en minder leunt kan hij wel beter met deze loopwagen lopen dan met een zwaardere houten loopwagen.

Leuk vermaak met lichtjes en liedjes

Het activiteitenpaneel kan al op vroege leeftijd gebruikt worden en is ook erg interessant voor je kindje, maar als ouder wordt je wel gek van het geluid. Zo drukt je kindje vaak al op een nieuwe toets terwijl een liedje nog aan het spelen is. Hierdoor hoor je veel verschillende geluiden zonder dat de tekst of liedje afgemaakt wordt. Dat is als ouder zijnde niet rustgevend. Als je kindje wat ouder is hebben we gemerkt dat de toetsen rustiger worden ingedrukt waardoor de melodietjes afgemaakt worden in plaats van allerlei geluiden door elkaar heen.

Minder tegengewicht

Ik zag dat je bij verschillende andere loopwagens een bak onderin hebt, waar je bijvoorbeeld flessen water kan doen waardoor het loopwagentje stabieler is en meer tegengewicht kan hebben. Ook als het loopwagentje zwaarder zou zijn, zou hij minder snel rijden en dus beter zijn om te leren lopen denk ik. Wanneer je kindje minder leunt op de loopwagen is deze loopwagen ideaal. Zeker wanneer je kindje al een beetje kan lopen werkt dit loopwagentje beter dan een zwaardere loopwagen. Je zal dus even moeten kijken wat het beste past bij jouw kindje en in welke fase hij zit.

Urenlang speelplezier

Ons kindje heeft er urenlang speelplezier aan, dus dat is een grote plus! Wellicht moeten we als ouder zijn dan maar niet teveel storen aan het geluid en voor het loopgedeelte wanneer hij net leert lopen een ander zwaarder loopwagentje gebruiken.

Inhoudsopgave